lauantai 2. tammikuuta 2016

Mahdollisuuksien vuosi 2016, tervetuloa!



Summataampa hieman vuotta 2015. Vuosi on mennyt minun mielestäni hirvittävän nopeaa, hevoset ovat pitäneet kiireellisenä ja olen itse oppinut hurjasti ratsastuksesta ja saanut lisää hevosmiestaitoja. Siitä täytyy kiittää Kataa! Jokaisella meistä tulee joskus hevosten kanssa tilanteita, joita on vaikea yksin ratkaista. Muistakaa siis että avun pyytäminen on viisasta! Isommilla tallitytöillä on hevosten kanssa touhuttuja vuosia takana enemmän kuin pienemmillä. Siispä autetaan toinen toisiamme, jotta hevosmiestaidot säilyisivät sukupolvilta toisille! Ja kärsivällisyys, se on valttia se. ;)

Vuodessa 2015 parasta oli ehdottomasti se, että opetushevoset pysyivät terveinä ja voivat vallan hyvin. Suuremmilta vahingoilta ollaan selvitty niin ratsastustunneilla kuin hoitotilanteissa. Pienet ja isot tallitytöt ovat osallistuneet kuluneen vuoden aikana kilpailuihin, joka kielii rohkeudesta ottaa uusia haasteita vastaan. Jokainen tuntiratsastaja on kehittynyt omalla tasollaan hurjasti, mä oon niin ylpee teistä!

Joulun aikana minä olen normaalista poiketen tehnyt tallitöitä useampana päivänä. On ihana tulla aamulla talliin, kun huomenta-huutoon vastaa useampi nelijalkainen, mukaanlukien Raspi. Raspi on ollut kaikki aamut mukana karsinan siivouksessa, se nukkuu käytävällä ja kuuntelee kärsivällisesti minun höpötyksiä. Kun minä vaihdan karsinaa, tulee koira perässä. Ulkona on ollut liukasta, joten olen saanut olla hyvin varovainen ponien tarhauksessa,  ne kun eivät hevosenkenkiä tarvitse ja ilman hokkeja on välillä vaikea pysyä pystyssä. Maurus on varmasti viisain, se katsoo itse mihin kohtaan voi kinttusa laittaa, jottei kaadu. Ja Ekillä on kokoajan vaan hirveä kiire päästä ulos syömään heinää!

Muistattehan, että vakkaritunnit jatkuu heti loppiaisen jälkeen 7.1.2016 torstaina. Aletaan sitten heti treenaamaan kisakautta varten, leikkitunteja unohtamatta. ;)

Kuvissa näette ponilauman nauttivan lomastaan.

Ihanaa uutta vuotta jokaiselle, olkoon se parempi vuosi kuin koskaan!
Terkuin
Siiri, hepsut ja Raspi



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti